Muhasabah diri

Assalamualaikum, sayang semua.

Hari ini mahu kongsi-kongsi sedikit dengan kawan-kawan pembaca sekalian pasal ini. Kejap ea. Mak datin nak post gambar neh sat. Saya ambil gambar neh dari FB. Yelah. Medium yang paling bagus untuk sebarkan dakwah. Betol tak? :)


Translate bahasa melayu dia. "Saat kamu sedar segala yang berlaku di dalam dunia ini adalah dengan keizinan dari Allah, segala kerisauan kamu akan hilang, Alhamdulilah"

So, kakak or adik-adik, if kita di duga dengan ujian yang berat sekalipun. Sentiasa lah kita ingat, segala perkara yang terjadi di dalam dunia nie adalah dengan izin-Nya. Dan kita haruslah sentiasa redha dengan segala yang terjadi. Walaupun kadang-kadang, kita selalu sangat suka mengeluhkan? Cuba buang sikap mengeluh tu. Dan gantikan dengan perkara-perkara positive.

Actually, setiap kali saya berasa risau dan rasa tak tentu arah. Saya suka baca quote neh banyak-banyak kali. Dalam hati, terasa damai gila. Kalau kita jadi positive, segala perkara yang baik-baik je yang datang pada kita. If datang khabaran yang kurang baik pun, kita lebih tenang untuk menerimanya.

Alhamdulilah. Di beri kehidupan lagi pada hari ini.

The bright will come soon,
Aina Bahar



0 orkid sedang kembang:

Post a Comment