sekadar pesanan.

Masa lalu merupakan kenangan dan pengalaman
masa yang sedang berjalan sekarang merupakan kesah hidup kita
dan masa akan datang akan menentukan siapa diri kita

Sedar tak sedar. Da nak dekat dua tahun juga luka kat hati neh berdarah. Time awal awal punya lah kecewa. Gila meroyan. Menanges setiap hari. Tak makan tak minum sampai badan pun kurus. Asyik mimpi malam tentang dia. Tentang kesah lame. Terasa bagai kehilangan 'suami' even sebenarnya bukan lah suami pun. Itu yang saya belajar tentang hati. tentang perasaan.

Saya juga pernah kena di tinggalkan, sayang. Rasa yang sama seperti yang awak rasakan sekarang. Saya da lalui rasa itu. Mengharap dia akan kembali pada kita. Percayalah cakap saya. Kita kat sini sebok menanges, sedangkan dia kat sana, tengah ketawa bersuka ria. Kenapa kita perlu menanges ? Oke. Saya jujur neh. Semasa saya couple dengan dia, hampir setiap malam saya menanges, setiap malam. Tak percaya, tanya lah rakan baik saya. Pada dia lah saya mengadu segala cerita, dan dia lah yang sentiasa memberi semangat kepada saya. Awak na tao sebab pe ? Sebab bodoh yang tak boleh di terima akal langsung bila saya fikir sekarang. Cuba bayangkan, saya tak di beri peluang langsung untuk bercakap dengan lelaki. Kalau saya bercakap dan dia tahu. Mati lah saya. Memang maki hamun yang saya terima. Tapi time tu, saya bodoh. Saya tak nampak semua tu. Yang saya tao, he's the one for me. Saya tak kesa kena maki hamun pun. Punya lah sayang. Tapi ape yang saya dapat dari sayang yang saya beri tu ? Takde pape kan ? Saket lagi ada.

Even dia dah tinggalkan kita, bukan bermakna hidup kita da tamat sayang. Believe me. After you recover you akan berasa lebih tenang. lebih kuat. Jangan lupa dekat diri pada-Nya. Mungkin dia dah merancang sesuatu yang lebih baik untuk awak. Kita tatao kan ? Allah sentiasa ada dengan kita even kadang kadang kita selalu lupakan dia. Saya bukan nak cakap saya neh baik sangat. Seyesly. Saya neh terok jugak. Tapi kita kena lah kuat semangat. Terima ujian neh dengan hati yang kuat. Mungkin awak rasa sekarang neh saya neh hanya pandai bercakap kan ? Saya tao. Sebab saya pernah rasa.

Jangan cuba nak membalas dendam. Sebab cara itu hanya membuat kita lagi saket. Just follow the flow. Itu yang sedang saya buat sekarang. 

Cara terbaik untuk melupakan seseorang adalah tidak mengingati dia. Bukan paksa untuk melupakan dia. Kalau awak cuba untuk melupakan dia, percayalah. Dia akan sentiasa dekat di ingatan awak.

Satu hari nanti, mungkin ada lelaki yang lebih baik untuk awak. Lelaki yang dapat membahagiakan awak. Lelaki yang dapat menyayangi awak lebih baik dari dia. Kita tatao rancangan Allah untuk kita, yang. Pleasee be strong. Kita jaoh. Hanya phone call yang dapat menghubungkan kita. How much i miss you, sahabat. 

P/s : Kalau takde halangan, bulan tujuh neh saya nak pergi singapore. Kita jumpa oke ? I miss you, darl.


0 orkid sedang kembang:

Post a Comment