secebis rasa

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Harineh tiba-tiba teringin nak meluahkan perasaan yang terpendam. I dont care at all sesiapa yang nak judge my life. Seyesly ! Tapi as manusia biasa yang ada hati dan perasaan. Normal kot untuk aku rasa tertekan kan ?

Firstly, I quit unimas bukan sebab kena buang universiti or ada masalah displin or whateva. Tapi sebab aku tidak mampu lagi nak teruskan perjuangan kat sana. And nak di jadikan sebab aku tak boleh nak tidor malam. Asek mimpi yang bukan-bukan je. Bila da tengah malam, aku mesti terjaga and dengar anjing menyalak. Orang bole cakap aku neh mengada-ngada, sebab korang takde kat tempat aku. Ta rasa ape yang aku rasa. Aku tao aku da bazirkan banyak masa if aku nak start balek untuk ambik diploma kan ? Tapi please give some respect bole tak ? Jangan biar mulot bercakap lebih pantas, berfikir dulu.

Bagi aku, segala yang berlaku ada hikmahnya. Mungkin aku bukan lagi pelajar Software Engineering, UNIMAS. Mungkin masa depan aku akan berbeza. Just give me some respect. Aku manusia, bukan anak patung. Nak cakap aku ade hutang banyak ? Betol lah tuh. InsyaAllah, aku akan jelaskan semua hutang tu. Just give me time.

Kau boleh pandang rendah kat aku. I have nothing. Just ade sijil SPM je. I know it. Aku akan buktikan aku bole berjaya juga. Walaupun ta mudah tapi aku tao mesti tak susah. Kalau kau takna tolong aku, just support aku. Itu da cukop. Aku tao cemane nak handle hidup aku. Allah nak bagi ujian and aku kena kuat untuk harungi.

Just give me time. Mungkin aku ta sempat nak habeskan degree aku buat masa neh. Tapi aku janji dengan diri aku, satu hari nanti, InsyaAllah aku akan dapat juga. Sekarang neh, aku kena berusaha lebih je. Jangan pandang cam aku neh hina sangat. Aku maseh ada perasaan.

And jangan ingat, kau awam aku swasta. Aku neh terok sangat. TQ :)


0 orkid sedang kembang:

Post a Comment