Takna baca suda :P

Assalamualaikum and hai sayangs.

Entry neh tidak memerlukan kutukan tau. Its my life. Rasa rasa cam meluat ke, malas na baca ke, na kutuk ke. Seriously, tidak di alu-alukan di ruangan blog ini. Terima kaseh (kenyitkenyit mata) 

Olrite people ! Sori sori sebab dah lama gila tak hupdate blog. Actually, I dont have any ideas untuk mengarot. Nak cakap busy, memang saya tak pernah na busy lah kan ! Hmm, mentang-mentang dah ada si Penguin sekarang. Blog pun di hanak tiri kan. Opss. 

After having such as loving caring warm Penguin. World is more colourful. I guess i'm changed right now. Hoi hoi, bukan berubah jadi lebih teruk, tapi Alhamdulilah berubah menjadi lebih baik dari dahulu. As for me now, my boy and my friends both are important to me. It looks like I'm mature now (: Proud to be strong like this after all the hurricane come. I still can move on and YES ! much BETTER.

Masa berlalu, banyak manusia dan pelbagai ragam yang suda saya temui. Alhamdulilah, Allah always by myside. Bak kata ummi, " Percaya lah, Allah Maha Penyayang. Setiap ujian yang kita terima, Allah tahu kita kuat untuk hadapinya. Tak semua orang kuat untuk terima ujian yang telah Allah tetapkan untuk kita. Selagi kita ada nyawa, belum terlambat untuk berubah. "

Long distance relationship is not easy as I thought. It requires very high commitments. Kepercayaan, kejujuran, keikhlasan, kesabaran dan banyak lagi yang perlu di pelajari. Dua-dua kena saling memahami. Penguin saya sangat bersabar dan Penguin saya sangat menyayangi saya. Based with my own experience " Love the one who love you, not the one who's only bring tears on your cheek " 

Penguin saya selalu beri sokongan dan semangat untuk setiap perkara baru yang ingin saya lakukan. Penguin saya sangat nakal. If i fail , he will laugh at me for sure, but the best things is he know exactly how to comfort me well. Being love and love someone is the most happiest feeling. I really hope I can be his wife.

Kita makhluk yang lemah. Apetah lagi cepat sangat melatah bila di beri ujian oleh Allah. Bagaimana untuk hidup bahagia ? Kembali lah ke jalan yang benar. Allah Maha Pengampun. I start my life again by believe in Allah and I never imagined I can live in a wonderful life with colourful world like this. Saya bertuah. Allah masih menyayangi saya dan saya berharap Penguin saya dapat membimbing saya yang lemah iman ini agar tidak terus hanyut di bawa arus kemodenan.

Setiap orang, ada pendapat masing-masing dan setiap pendapat tiada betol dan salah nya. Pendapat saya, manusia akan di uji untuk meneruskan hidup ini. After a hurricane come a rainbow bak kata katy perry. 

 Penguin 
Mr and Mrs Penguin.

Oh lupa ! saya balek KL 3 November 2011 neh ! Ta sabar nak balek :D



2 comments:

  1. YES ! raya haji campur dengan cuti semester. total semua 1 minggu. hehe.

    hang balek tak ? boleh lah jumpe laki ang nanti :D

    ReplyDelete