gaji -.-''

Adoi lah geram betol lah dengan gaji neh. Bila entah aku na dapat gaji kan. Duit da makin pokai neh tao ! Pokai. Ta pasal pasal umi and ayah jadi mangsa kejap. Ceh, macam lah selama neh dorang tak jadi mangsa kau,aina. Haha. Gelak jap. Oke. Sekarang neh aku nak cerita, geram kot. Korang cuba tengok da berapa hari bulan sekarang, kau tengok. 16 haribulan August weh ! da nak masok tengah bulan da. Adoiyai, aku dah ah tengah sengkek neh. Sesuka hati merosak kan bahasa. Takpe. I'm love it ! Then, korang cuba tengok tarikh hari neh lagi sekali, 16 haribulan August kannn ? Weh, tak sampai lagi sebulan doe aku kena pulang ke SARAWAK ! 

Boleh tak kalau kalau takna balek ! Huwahhh ! Da ah tak dapat hostel. Buat muka sedeh kejap. Lepastu kena sewa rumah. Da lah mahal. Jaoh plak tuh. Camne dengan tabiat istimewa aku bangon pukol 9 pagi kalau kelas pukol 9 pagi tuh ? Memang UNIMAS nak aku duduk kat fakulti tu lame lame kot. Almaklumlah sepanjang setahun kat sana, muka neh lah muka ponteng kelas. Sedangkan duduk kat sebelah fakulti pun malas nak datang kelas, apetah lagi  kalau duduk luar pe lah jadi agaknya. Buat muka tengah berfikir kejap -.-'' Jangan ikot perangai burok neh oke kawan kawan. Haha.

Okeokeh. Sepanjang setahun aku duduk kat Kolej Allamanda tu, nak tunjuk lah sikit keadaan bilik aku yang bersepah tu. Oke. Saya memang penyepah. Suka buat sepah. Suke buat sampah. Tepuk tangan kuat kuat. Oke. Berhenti. Kejap yer.






Oke. Nampak meja study aku tuh ? Nama je ada meja study. Tapi tak penah guna pun. Nampak buku kat meja study tuh ? Lakonan semata mata je tuh. Konon konon lah rajin pinjam buku dari library. Sampai je bilik layan korea, layan facebook. Memang aku study lah kan -.-''

Then nampak katil aku tuh, tu wajah dia lepas kemas, sebelum kemas segala baju, seluar semua pun ada. Punye lah penyepah aina neh. Haha. Nampak tak bermacam-macam warna kat katil tuh ? Biru ade, purple ade, kuning ade. Haha. Aku neh memang suka warna-warni. So, untuk kreatifkan lagi otak aku yang sengal neh. Dengan sesuka hatinya pasang lah banyak banyak warna. Paham pe aku cakap neh ? Haha.





Oke. Neh lah bentuk Kolej Allamanda aku yang aku dah menginap selama setahun tuh. Satu aras ada empat rumah. Satu rumah ada lima bilik. Boleh muat 8 orang. 

Oke. Neh lah budak yang bersemangat UNIMAS tu. Siap pakai baju unimas lagi. Bukti saya warga terbaik UNIMAS. Selalu ponteng, selalu carik pasal :D


Motif sebenarnya adalah nak maki hamun pasal gaji. Tibatiba boleh plak keluar entry yang panjang mengarot camni. Haha.




0 orkid sedang kembang:

Post a Comment