pengalaman :)

pengalaman adalah harta yang sangat sukar untuk di carik kan ? bukan semua orang mempunyai pengalaman yang kita ada. betol ta ? pengalaman yang kita ada tu lah pengalaman yang paling berharga sekali. Allah da sediakan jalan hidup kita yang terbaik untuk hidup kita. InsyaAllah :) 

saya pernah sangat kecewa sebab lelaki. seorang lelaki yang sangat saya sayangi. pengalaman yang saya dapat itu adalah pengalaman yang sangat berharga perna saya dapat. awak ta pernah rasa kan ? setiap orang di uji dengan macamacam ujian daripada-Nya kan. hanya kesabaran, kecekalan hati je yang jadi penguat semangat untuk teruskan kehidupan.

tadi. saya pegi beraya ke rumah mak long saya. mak long saya nasihatkan saya banyak perkara. antaranya
a) solat fardhu lima waktu jangan pernah tinggal.
b) baca Al-Quran walaupun sepotong ayat.
c) amalkan surah Al-Insyirah and surah Al-Dhuha.
d) berlaku jujur. biar orang kenakan kita, kita still kena jujur.
e) tetapkan pendirian.

then,mak long cakap jugak. kalau betol lelaki tu sayang kat kita. dia yang berusaha untuk kejar kita. bukan kita yang terhegehegeh jaga hati dia, jaga dia bagai menatang minyak yang penuh. so, saya serahkan hal jodoh pada orang tua saya. 

selagi saya tidak memiliki segulung ijazah sarjana muda. selagi saya tidak mempunyai kerja yang tetap. selagi saya tidak mempunyai rumah sendiri. selagi saya tidak mempunyai kenderaan sendiri. sebolehbolehnya, saya tidak mahu kahwen dulu. saya mahu stabilkan hidup saya dulu baru lah berfikir perkara ini :)

sedangkan pasangan yang suda bertahuntahun lamanya juga boleh bercerai kan ? so, better saya sediakan semuanya dulu. mane tawu, satu hari nanti. saya di tinggalkan sekali lagi. sekurangkurangnya saya boleh hidup juga di atas kaki sendiri. :)

wahhh. panjangnya saya mengarot. haha :P


0 orkid sedang kembang:

Post a Comment